Waarom zou u een nieuwsbrief versturen?
De meningen zijn verdeeld. Heeft het wel nut om een nieuwsbrief te versturen? Zitten de mensen wel te wachten op mijn nieuwsbrief?
Ik zou hierop twee keer met ja antwoorden, MITS je zorg en aandacht aan de nieuwsbrief besteedt, waardoor deze aantrekkelijk is en blijft voor de lezer! Lees daarom ook het artikel suggesties voor een nieuwsbrief of de 10 regels 'Hoe maak je een goede nieuwsbrief'.
- Het is goedkoop.
- U maakt optimaal gebruik van uw klantenbestand.
- U kunt informatieve nieuwsbrieven op uw website plaatsen, waardoor uw website op natuurlijke wijze uitbreidt en dit is goed voor zoekmachines.
- Het is een extra service.
- U kunt snel inspelen op actualiteiten.
- U vestigt keer op keer de aandacht op uw website / bedrijf / persoon.
- U kunt meer over uw vak vertellen.
- U kunt er een cyclus van maken, waarin u bijvoorbeeld 10 lessen gratis aanbiedt.
- U verhoogt uw naamsbekendheid.
Let wel op: een nieuwsbrief moet waardevol voor uw lezers zijn. Kijk goed naar bovenstaande punten waarom men zich op uw nieuwsbrief zou abonneren. U kunt ook ons artikel lezen over de: 10 Regels van een Goede Nieuwsbrief.